Twittervolger.nl 1-maand Abonnement Review. Winst of Verlies?

door  | Business, Marketing

twittervolgerMarketing via social media kanalen is vandaag de dag niet meer weg te denken binnen de hedendaagse marketingwereld. Social media als YouTube, Facebook en recentelijk ook Twitter worden op dagelijkse voet door zowel grote multinationals als door kleinere ondernemingen ingezet om meer exposure te genereren voor het bedrijf of om een relatie op te bouwen met (potentiële) klanten.

Vooral het creëeren en uitbreiden van een fanbase en het verkrijgen van een grote hoeveelheid ‘likes’ en comments zijn waardevolle manieren om je bedrijf in een positief daglicht te zetten. Er is tegenwoordig alom vraag naar markteteers die expertise hebben op dit gebied. Voorbij zijn de dagen dat je je blauw moet betalen aan dure televisie-reclames of eindeloos moet lobbyen tijdens popie jopie borrels met een stapel visitekaartjes, om maar een beetje een naam voor je bedrijf te vestigen; er bestaan nu goedkopere, snellere, en misschien zelfs effectievere manieren om jouw bedrijf die boost te geven die het verdient, en deze worden allemaal door het wereldwijde web mogelijk gemaakt.

Microblogging

Het product waar deze review over gaat is gericht op marketing via Twitter. Voor degenen die de laatste paar jaren onder een steen hebben geleefd: Twitter is een uiterst populair ‘microblogging’ systeem dat het voor zijn gebruikers mogelijk maakt om berichtjes te plaatsen bestaande uit maximaal 140 woorden. Het is niet ongebruikelijk om aan een stuk door berichtjes te plaatsen over triviale onderwerpen; een ‘Tweet’ is namelijk in één tel gepost. De meerwaarde van Twitter (hoewel de meningen hierover sterk verdeeld zijn) is dat je hiermee altijd op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen omtrent je vrienden of zakenpartners, en dat je via Twitter direct ‘in-the-know’ bent wanneer er een belangrijke gebeurtenis heeft plaatsgevonden. Wanneer in de wereld iets opzienbarends heeft plaatsgevonden kun je er donder op zeggen dat binnen een minuut er door meerdere mensen over getweet wordt. Wat oorspronkelijk begon als een manier om met vrienden, familie en collega’s gemakkelijk te communiceren is uitgegroeid tot een krachtig social medium om bliksemsnel informatie mee te verspreiden.

 

 

Een boost in je aantal Twitter volgers

Een service genaamd ‘Twittervolger.nl’ speelt in op de marketingmogelijkheden die Twitter te bieden heeft aan bedrijven. Wanneer je namelijk gebruikt maakt van deze service krijg je een groot aantal gerichte en actieve volgers op je Twitter account. Dit aantal bestaat voor een groot deel uit accounts van echte persosnen, die oprecht interesse hebben in je product en zodoende voor een grote stroom “retweets” en bezoeken naar je website zorgen.

De man achter deze dienst heet Sam Renders, die tevens de bedenker is van ‘FacebookFan’: praktisch dezelfde formule, waarbij je in plaats van volgers ‘likes’ krijgt en dan niet op Twitter maar op Facebook.

Hoe werkt twittervolger?

Bij het gebruikmaken van deze dienst geef je een aantal sleutelwoorden op van onderwerpen rond jouw product of website. De service zoekt vervolgens voor jou Twitteraars die over deze topics Tweets posten en zorgt dat jij met jouw account een zogenaamde ‘follower’ wordt van deze personen. Ongeveer 35% van deze personen reageert door tevens een follower van jouw Twitter account te worden. Hierbij kan het, afhankelijk van je sleutelwoorden en de doelgroep waar je je op richt, hoog of laag uitpakken. De service doet zijn best om je snel een hele hoop schijnbare Twitterfans te geven, maar kan dat niet garanderen.

De feiten

Op het moment van schrijven is het ruim zeven jaar geleden dat Twitter gelanceerd is. Het totale aantal Twitter gebruikers is momenteel 500 miljoen. Gemiddeld worden er per dag zo’n 400 miljoen Tweets verstuurd. Dat Twitter gebruikers nauwelijks iets met hun account doen is kletspraat: de gemiddelde gebruiker brengt per maand zo’n 170 minuten door op de site. Twitter is tevens een uitstekend middel om in je marketing mensen te bereiken die vaker met hun mobiel dan met hun PC bezig zijn: 60% van alle Twitter gebruikers loggen in via hun mobiele telefoon.

Hoe verhoudt Twitter zich ten opzichte van andere social media kanalen? Wat allereerst kenmerkend is aan de communicatie via Twitter is dat deze zeer spontaan is en plaatsvindt in ‘real time’. Twitter biedt je de mogelijkheid om van een afstand te kunnen volgen wat andere mensen zeggen over jouw bedrijf en je concurrenten. Daarnaast leent het zich uitstekend voor virale marketing. Wanneer een mooi marketing berichtje gepost wordt dat mensen aanspreekt, kan deze eindeloos ge-“retweet” worden (op andere pagina worden geplaatst door anderen) wat de naamsbekendheid van je bedrijf uiteraard ten goede komt. Keerzijde van Twitter is dat je hiermee snel je bedrijf kunt gaan overpromoten. Te veel Tweets kunnen potentiële volgers en klanten afschrikken.

Eindoordeel twittervolger review

De website van Sam Renders heeft een heldere uitleg en zijn service levert je snel een groot aantal Twitter volgers. Wat ik wel merkte was dat er bij mijn ‘levering’ een aantal Bots zaten tussen de volgers, iets wat niet strookt met wat er voorafgaand belooft werd. Ook kon je niet ervoor kiezen om de volgers te ‘genereren’ op basis van hun taal of o.i.d. Desondanks is het een waardevolle service en voor 19,95 zeker het proberen waard.

 

 

 

Plaats hieronder je reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *