free hit counter

Facebook Ads Lab Ervaringen – Facebook + Advertentie = Geld?

door  | Marketing

500 euro per dag

ads lab ‘Facebook Ads Lab’ is een online cursus ontworpen door Stefan Heurterre, die hiermee hoge ogen heeft gegooid in internationale media als CNN, ABC, FOX,MSN en Nu.nl.

Hij predikt dat iedereen door middel van het plaatsen van advertenties op Facebook €500,- per dag kan verdienen, zonder daarvoor technische kennis te hebben of geld te moeten investeren en in slechts 3 à 4 uur per dag.

De Facebook mindset

Aanvankelijk was ik behoorlijk skeptisch over de beloftes die Stefan deed en vooral over het rendement wat er te behalen viel met Facebook Ads. Facebook is op de eerste plaats een plek om te socializen en er heerst een totaal andere mindset dan bij bijvoorbeeld Google Ads, waar mensen direct op zoek zijn naar een product. Op Facebook onderbreek je mensen eigenlijk in hun bezigheid en moet je snel hun interesse weten te wekken. Waarom dan de focus op Facebook Ads, is de conversie bij Google Ads niet veel hoger?

 

 

Een beeld zegt meer dan duizend woorden

Stefan verklaart door middel van video’s waarom er middels het systeem van Facebook Ads Lab zo veel geld te verdienen valt en hoe dat mogelijk is zonder daar al te veel tijd en moeite in te moeten steken. De video’s zijn helder opgebouwd en makkelijk om te volgen. De onderwerpen die tijdens de video’s de revu passeren zijn onder meer: de eisen van een goede advertentie (voorbeeld: tijdsdruk inbouwen, “nog maar tien plaatsen beschikbaar!”), de Do’s en Dont’s van adverteren op Facebook, hoe je een grote e-maillijst moet opbouwen, en hoe je een geschikte doelgroep moet selecteren voor je advertenties (mensen die willen afvallen, mensen op zoek naar relatie, etc.).

Ik besloot om parallel aan het bekijken van de video-cursus tegelijkertijd direct de principes die ik had opgedaan toe te passen. Ik koos ervoor om mijn advertenties te richten op spelletjes voor je iPhone.

5 Video Modules

De gehele cursus bestaat uit 5 video modules:

1. Hoe maak je een goede Facebook advertentie? In deze module bestaande uit 6 video’s legt Heurterre de kijker uit wat de basis is van een goede advertentie en licht hij dit nader toe aan de hand van zijn eigen advertenties waar hij geld aan verdient. Dit scheelde mij zeer veel uitzoekwerk over wat wel en wat niet zou werken in mijn advertenties en de tips die Heurterre gaf waren zo dat ik er zelf niet op gekomen zou zijn. Ook kreeg ik te horen hoe ik de kosten per Ad zo laag mogelijk kon houden (Cost Per Click) en dit allemaal in Jip en Janneke taal.
2. Welke verschillende Facebook campagnes zijn er? Hier bespreekt Stefan de verschillende mogelijkheden die er zijn om op Facebook te adverteren aan de hand van 5 video’s. Voorbeelden hiervan zijn het gebruiken van externe URL’s en het opzetten van Facebook pagina’s met daarbij uitgelichte posts. Het mooie hierbij is dat hij dit stap voor stap uitlegt, en ik merkte al tijdens het toepassen van deze adviezen dat ik met mijn campagne meer aandacht trok dan tijdens het bekijken van de eerste module.
3. Facebook Ads basistechnieken & tips Deze module bestaat maar liefst uit 17 video’s! Hier kreeg ik eindelijk antwoord op mijn vraag waarom Facebook zo’n geweldig adverteerprogramma is t.o.v. Google Adwords. Facebook is namelijk uitermate geschikt om een geschikte doelgroep te vinden, je komt makkelijk te weten wat deze doelgroep nodig heeft en via Facebook is het mogelijk om een zogenaamde ‘Sales Funnel’ op te zetten voor een mega conversie. Alle methoden hiervoor worden helder en stap voor stap uitgelegd. Ook legt Stefan hier nog eens uit wat je absoluut niet moet vergeten in je advertenties. Na het volgen van deze module wist ik precies hoe ik mijn doelgroep moest benaderen, en wist ik in korte termijn een enorm aantal volgers aan te trekken voor mijn Facebook product pagina.
4. List Building technieken Aansluitend op de vorige module gaat Stefan verder door op het vergroten van je groep volgers. Hier leerde ik hoe ik een e-maillijst moest opbouwen en het belang hiervan. Een gedegen e-maillijst is een manier om terug te vallen op de groep mensen die al interesse hebben in je product. Deze kun je herhaaldelijk nieuwe aanbiedingen geven, waarvan je er zeker kunt zijn dat je altijd mensen hebt die het nieuwe product zullen aanschaffen. Stefan toont ‘live’ in de video hoe je een e-mail opzet die er gegarandeerd voor zorgt dat mensen hun aandacht erbij houden, en verklaart ook de principes die hierachter liggen.
5. Een €500,- per dag campagne starten Voor de mensen die nog niet geloven in het systeem, laat Heurterre feiten en cijfers zien van de verdiensten die mensen ermee maken. Hij toont gratis en voor niets zijn complete campagnes, waarmee hij nog steed geld verdient. Ook leerde ik hier hoe ik op een dag meer dan 1000 e-mailadressen kon verzamelen, die ook relevant waren voor mijn campagne. Ik ging de stappen hiervoor langs, en het lukte mij inderdaad om zo’n 1200 e-mailadressen te verkrijgen welke ik vervolgens de e-mail verstuurde uit de vierde module van de cursus. De conversie schoot omhoog en ik wist binnen 3 weken al ongeveer €1.300,- te verdienen!

facebook ads lab In een notendop

Het systeem dat Stefan Heurterre heeft weten op te zetten is gemakkelijk te volgen en leidt gegarandeerd tot resultaat. Dit omdat de principes keer op keer bewezen zijn, en de vele handelingen door middel van ‘copy-paste’ telkens opnieuw tot de gewenste conversie leiden. Als sommige begrippen uit deze review onduidelijk voor je zijn, maak je geen zorgen! Stefan weet in heldere taal alles uit te leggen, en mocht je iets niet direct begrijpen kun je altijd de stap herhalen in de video. De prijs voor dit alles is €197,- wat je naar mijn ervaring snel weer hebt terugverdiend.

 

 

 

Plaats hieronder je reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *