Succesvol Uw Huis Verkopen Review Onthult Waarheid

door  | Algemeen, Hobby, Overige

Succesvol Uw Huis VerkopenDalende huizenprijzen… presentatie is het antwoord!

Een zekere Klaasje Tjoelker heeft een ebook ontwikkeld dat poogt om mensen uit de brand te helpen die hun huis anno nu tevergeefs kwijt proberen te raken. ‘Succesvol Uw Huis Verkopen’ bundelt allerlei verkooptips en ervaringen die je helpen om je huis beter en sneller verkoopbaar te maken en met meer rendement. Je huis verkopen met verlies is dankzij de komst van dit ebook een ding uit het verleden.

Tjoelker heeft jarenlange werkervaring in digitale fotografie en internetmarketing. Vandaar dat hij op een gegeven moment door vrienden en kennissen werd gevraagd om te helpen met de presentatie van te koop staande woningen. Hij wist zijn vrienden zo goed te helpen met zijn kennis, dat hij op pad ging om nog meer informatie te vinden op dit gebied. Wegens zijn steeds groter wordende kennis en bruikbare tips werden huizen steeds sneller verkocht en met een rendement boven verwachting. Tjoelker ontdekte dat de presentatie van een woning het verschil maakte tussen een huis dat met winst verkocht wordt en een huis die een ander met enorme schulden achterlaat. Het gaat zowel om de presentatie van de woning op de foto’s, als ook de presentatie op het internet en de presentatie aan de potentiële kopers.

Technische kennis niet nodig

Wat mij opviel aan de adviezen die Klaasje in zijn ebook uit de doeken doet is dat er zowel de meer algemene tips tussen zitten als ook tips op detailniveau. Je leert onder andere hoe je alle ruimtes van je woning beter presenteert, hoe je snel en goedkoop je huis kunt decoreren, hoe je bijvoorbeeld je balkon en tuin ruimer kunt laten ogen, hoe je de juiste foto’s maakt en een goede internet advertentie opstelt, hoe je omgaat met een potentiële koper en met hem of haar op strategische wijze onderhandelt.

 

 

Wat daarnaast ook erg fijn is is dat voor het toepassen van de tips het niet per se nodig is om over technische kennis te beschikken. Een totale leek zoals ik die niets snapt van bijvoorbeeld grafische vormgeving kon met dit ebook prima uit de voeten komen. Tjoelker maakt duidelijk hoeveel kleine wijzigingen in uw advertentie, foto’s en de presentatie van uw woning bepalen of het u wel of niet lukt om uw woning aan de man te slijten. Het ebook is erg veelzijdig te noemen.

De nadelen van makelaars

Een belangrijke opvatting van Tjoelker die in zijn ebook duidelijk naar voren komt is dat het inschakelen van een makelaar in vele gevallen weinig oplevert. Het is vanzelfsprekend dat Tjoelker dit als een feit presenteert, gezien zijn verkoopmethode een van de weinige alternatieven op een makelaar vormt. Tjoelker gaat zelfs zo ver in zijn statements, dat hij beweert dat makelaars ongemotiveerd zijn en je bewust adviseren de verkoopprijs van je huis te laten zakken, waardoor je juist meer geld kwijtraakt in plaats van verdient. Makelaars halen doorgaans niet alles uit de kast, mede omdat ze geen provisie ontvangen wanneerje huis tegen het hoogste bedrag wordt verkocht. Zulke beweringen gaan naar mening te ver en doen afbreuk aan de geloofwaardigheid van Tjoelker’s product en intentie.

Naast ongemotiveerd te zijn hebben makelaars per slot van rekening geen tot weinig verstand over het presenteren van een woning, aldus Tjoelker. Doorgaans zijn makelaars mannen, en vergeleken met vrouwen kijken mannen over het algemeen meer technisch tegen de zaken aan en houden ze zich minder bezig met het goed presenteren van een woning. Vrouwen hebben over het algemeen simpelweg meer oog voor details en sfeer, en het is dan ook dat bij een koppel de vrouw in 90% van de gevallen beslist of ze naar een te koop staande woning gaan kijken of niet. Laatstgenoemde vormt ook een van de belangrijke redenen waarom een niet goed gepresenteerde woning minder kijkers aantrekt en zodoende veel minder kans maakt om gekocht teworden.

De presentatie en de marketing

Het ebook van Tjoelker is ruwweg onderverdeeld in twee delen. Het eerste deel (pagina 7 t/m 53) legt alles uit dat je dient te weten over de presentatie van uw woning. Het tweede deel (pagina 54 t/m 93) gaat langs alle aspecten die komen kijken bij de marketing van uw woning. Stap voor stap leer je waar je aan moet denken, van het flyeren van je woning tot aan het opstellen van checklijsten.

Eindoordeel

Alhoewel het ebook naar mijn smaak een te commercieel tintje heeft (aandragen van gecharcheerde statements), bevat het veel concrete en bruikbare tips en informatie. Het ebook valt tevens handig te gebruiken als een soort handboek, die je op elk moment kunt raadplegen wanneer je even niet weet welke volgende stap je moet ondernemen. De prijs van het ebook is €27,- wat een prima prijs is naar mijn mening.

 

 

 

Plaats hieronder je reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *